miércoles, 28 de septiembre de 2022

A feira da Adina

   A feira da Adina é moi antiga. Ten polo menos 270 anos! porque xa aparece mencionada no "Catastro de la Ensenada" de 1750, pero ignoramos cantos anos levaba existindo antes desa data. 
  Nel podemos ler nas páxinas dedicadas á parroquia de Ardemil: "Y solo hay una feria que se celebra el tercer sábado de todos los meses del año en el lugar de la Adigna, que se compone de ganado grueso, bueyes, vacas, novillos, cerdos, trigo, centeno, mijo grueso, menudo, linaza, castañas y habas. La que corre a cargo de Francisco Gómez de Rioboo S.rio de SM vecino de la feligresía de San Miguel de Filgueiras y a don Andrés García vecino de la de Santiago de Villa Mayor que traen por subarriendo por lo que pagan para cuenta de lo que se halla encabezada un mil doscientos sesenta Reales Vellón al año y regulan prudencialmente lo que dará dentitio ad aelano ciento cincuenta Reales Vellón cada uno".

  Case 100 anos despois, en 1846, o Diccionario de Madoz infórmanos que a aldea da Adina tiña 3 veciños (casas) e só 14 habitantes, pero a feira que se celebraba o penúltimo sábado do mes duraba seis horas e asistía xente desde 3 ou 4 leguas de distancia -ata 20 km!- basicamente para comprar gando, aínda que tamén se vendía gran.
  Non sabemos exactamente cando, pero na 2ª metade do século XIX a feira cambiou o seu primitivo emprazamento polo gran campo que había a carón da estrada no Mesón do Vento. Aínda así conservou o seu nome e continuou denominándose "feira da Adina", mentres a aldea pasou a denominarse a Adina Vella.
 
  No ano 1900 Francisco Tettamancy Gastón no libro "Apuntes para la historia comercial de La Coruña" afirma que "El (municipio) de Órdenes, o sea la capital, verifica tres excelentes ferias mensuales, que son: La de la Adina, en el Mesón del Viento, en un extenso campo ligado a la carretera de Santiago, los terceros sábados de cada mes, de ganado vacuno y cerda y toda clase de productos del país, abundando los granos; la de Poulo, en la parroquia de su nombre, los segundos domingos de todos los meses, de ganado vacuno y frutos; y dos en la villa, o cabeza de partido, de consideración, que tienen lugar los terceros y últimos domingos del mes, a los que concurren ganados vacuno y de cerda, toda clase de frutos y más productos del país en gran abundancia".
 
  En decembro de 1911 decidiuse que a feira dobrase a súa periodicidade, celebrándose tamén os primeiros sábados de cada mes: "El Ayuntamiento de Órdenes acordó la creación de una feira de toda clase de granos y demás artículos de consumo y ganados vacuno, de cerda, lanar, caballar y mular, sin impuesto alguno, que tendrá lugar en el Mesón del Viento de Ardemil donde se celebra la renombrada de la Adina todos los sábados víspera del primer domingo de cada mes, o sea el día anterior al del en que tiene efecto la de las Traviesas; debiendo celebrarse la primera el día 6 del entrante enero [de 1912]".
 
 
 
  Nos anos 20 estableceuse un imposto para a feira (do 3º sábado) co obxectivo de recadar fondos para comprar unha báscula, pero en maio de 1925, sendo alcalde Manuel Rivas foi suprimido, literalmente "porque lo recaudado no llegaba para los empleados, y podía con tal impuesto llegarse a la ruina de la feria".
 
  Sen máis sobresaltos a feira continuou a súa marcha durante o século XX. Velaquí algunhas fotos tomadas non seus momentos de esplendor nos anos 60 polo etnógrafo danés Gustav Henningsen
  A finais do século XX a feira comezaría a súa decadencia pero iso xa será tema doutro artigo.
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario