Nos anos 60 a mecanización no agro avanzaba imparable
pero os carros de vacas aínda eran os reis indiscutibles da paisaxe. A gran maioría dos
campesiños tiñan (polo menos) un carro de dúas vacas e só os máis pobres tiñan
carro dunha soa vaca.
Do mesmo xeito que agora os coches pagan o
imposto de circulación, os campesiños tamén tiñan que pagar o denominado
"Derecho
o tasa sobre rodaje y arrastre por vías municipales". Os alcaldes de barrio eran os que levaban a conta dos carros que había e informaban ao funcionario correspondente para que ninguén se librase do imposto. A cantidade variaba segundo o concello. En Ordes en
1962 a
taxa custaba unhas 25 pesetas.
Pero a situación empeorou en 1963.
A Corporación municipal, reunida o 18 de xaneiro,
decidiu a modificación da ordenanza fiscal número 18, impoñendo conceptos que
antes non figuraban e ampliando a contía das tarifas: 100 pesetas para os
carros dunha soa vaca, 200 para os de 2 vacas e... 300 para os de 3 vacas! (sería
por se existía algún de casualidade, supoño). Deste xeito acabarían recadando 306.500 pesetas!
Esta tremenda subida, máis onerosa se temos
en conta que moitas casas non tiñan un só carro, provocou unha gran indignación
no campesiñado ordense, indignación que recolleu o xornal Campiña na súa edición de
outubro. E xa tiña que ser grande para que un medio oficial se fixese eco dela
naqueles tempos de ditadura.
Os
campesiños queixábanse (e con razón) de que cando a Facenda municipal
necesitaba diñeiro botaba man do recurso máis fácil: obtelo do sufrido
labrador. A pregunta lóxica era como os concelleiros representantes dos
labradores non se opuxeron a un imposto sobre rodaxe dunhas vías municipais
(inexistentes na práctica) e non tentaron recadar esas 300 mil pesetas por
outros medios.
A resposta era moi sinxela: a Corporación
municipal estaba integrada por un avogado (o alcalde Juan Liñares), 5
industriais, 3 empregados ou funcionarios, un propietario e... un só labrador
pero todos da vila ou parroquia de Ordes. Ningunha
outra das 13 parroquias estaba representada.
Por suposto houbo que roelo, pero o feito de
que a indignación popular non se expresase unicamente nas conversacións das
tabernas e chegase ata un medio escrito era indicativo de que, como dicía Bob
Dylan, "os tempos estaban cambiando" e unha nova realidade estaba
abríndose paso.

No hay comentarios:
Publicar un comentario