martes, 29 de octubre de 2019

Festas en 1930

  En 1930, ademais do Entroido nas rúas, como era habitual, os mozos e mozas distinguidas tiñan o "Salón Troche" para reunirse. Aquel ano déronlle premios ás parellas que mellor bailaban, e o martes, o día do baile de máscaras, tamén houbo premio para os mellores disfraces.

  En xuño celebrouse o San Antonio nas Casillas. No xornal El Ideal Gallego atopamos unha relación de xente que aportou ata 271,50 pesetas para as festas. Foron:
  Manuel Areoso, Manuela Martínez, Antonio Franqueira, Bernarda Liste, José del Río, José Rey, Antonio Mariño, Salvador da Fraga, Antonio Ríos, Francisco Rey, Francisco Martínez, Grela do Mato e Antonio Rivas, todos do lugar da Fraga; José Nogareda e Ángel Ríos da Castiñeira; e Evaristo Fernández, Jacinto Fernández, José Liste, Ricardo Fernández e José Fernández das Casillas.

  O sábado 21 de xuño tivo lugar a solemne función do Corpus en Buscás. A misa foi celebrada polo sacerdote don Manuel Martínez Iglesias, que xa levaba 16 anos na parroquia (e aínda botaría 39 máis!). Alí concorreron tamén moitas familias da vila para gozar da romería nas fragas do lugar.
  Ao día seguinte, domingo 22, foi o turno de Ordes. O funcionista foi o rico propietario de Vilaverde Manuel Mosquera Barreiro que contratou unha "afinada banda" e unha gran cantidade de fogos de artificio.

  En Parada, parroquia da que era párroco don Manuel Lomba Vidal, celebraron o 18 de xullo a festa de Santa Mariña e, de paso, outra para San Roque custeada polos veciños da Grela. Ao día seguinte nova festa dedicada á Virxe do Carme, custeada como era habitual polo rico propietario Balbino del Valle, e outra máis para San Roque, custeada por varios veciños. Os dous días foron amenizados pola Banda da Garabanxa e non faltaron fogos de varias clases.

   As festas patronais duraron os habituais catro días. Para ter unha idea de como eran podedes ler este artigo aparecido en El Compostelano e La Voz de Galicia.
  La simpática y progresiva villa de Órdenes propónese celebrar las tradicionales solemnidades­ de su Patrona Santa María y del glorioso San Roque, con inu­sitada brillantez, a cuyo fin, se ha con­feccionado el estupendo programa, que a continuación publicamos, cuyos núme­ros sin duda alguna atraerán allí a nume­rosos contingentes, en los días 14, 15, 16 y 17 del corriente.
Día 14: Al atardecer harán su entra­da las bandas que amenizarán las fiestas, las que recorrerán las calles de la villa interpretando alegres composiciones, que con el disparo de bombas de palenque y repique general de campanas, anuncia­rán que dan comienzo los festejos. De once a dos de la noche, gran ver­bena amenizada por las referidas bandas, en la Alameda, donde lucirá una artística iluminación.
Día 15: A las once de la mañana, dia­nas y alboradas y disparo de 21 bombas de palenque. A las doce, misa solemne en honor de Santa María, con acompañamiento de coro y orquesta, a cuya terminación se­guirá una lucida procesión con asistencia de autoridades y entidades de la villa. A las dos de la tarde gran paseo de mo­da en la Avenida de Alfonso Senra. A las cinco, gran partido de fútbol en­tre el equipo de esta localidad y un fo­rastero de gran valía. De siete a nueve, gran concierto musi­cal a cargo de dos afamadas bandas. De once a dos de la madrugada, monu­mental verbena en la Alameda, luciendo una original iluminación eléctrica. A las doce de la noche, se celebrará una magnífica sesión, de fuegos artificia­les, que tendrá gran éxito por su novedad.
Día 16: De diez, a doce de la mañana, ejecución do escogidas composiciones a cargo de las referidas bandas. A las doce, gran función religiosa en honor al glorioso San Roque, seguida de su correspondiente procesión, durante la cual se elevarán caprichosos globos y fuegos voladores. A las dos de la larde, paseo de moda en la Alameda.
A las cinco carreras pedestres para las que hay inscriptos gran número de co­rredores “amateurs”. De siete a nueve, gran concurso de bai­les regionales adjudicándose dos premios. De once a dos de la noche, original y pintoresca verbena donde lucirán su belleza distinguidas señoritas, ataviadas con el clásico mantón de manila y claveles. En el transcurso de ella se dispararán profusamente fuegos de aire y se elevarán globos con tracas.
Día 17: En este día se celebrará una pequeña Feria-Exposición de productos del país y sus derivados, consistentes en cereales, quesos, mantecas, aves de co­rral y ganado. De doce a tres de la tarde, sesión dedi­cada única y exclusivamente para bailes regionales, amenizado por las bandas. A las seis, carreras de cintas. A las siete, concurso de belleza feme­nina entre las aldeanas de estas comar­cas, seguido de un gran baile hasta las nueve. De once a dos de la madrugada, cuar­ta verbena donde lucirá una iluminación diferente a la de los días anteriores.

 En setembro a festa máis importante era a multitudinaria romería de Santa Eufemia en Leira que contou para a ocasión coa Banda de Pontedeume ao mando do mestre Pita.
 Tamén era o mes das festas do Recreo (entón "Avenida de Saturnino Aller") que se celebraron os días 20 e 21 (o habitual 3º fin de semana).
  Comezaron o sábado 20 ás 12 do mediodía con repenique de campás e gran descarga de bombas de palenque. Ás 5 da tarde a Banda de Corme dirixida por Manuel López paseou polas rúas tocando "alegres melodías". Ás 7 houbo a procesión da imaxe da virxe desde a Capela de Lourdes á Igrexa de Santa María e logo gran sesión de fogos artificiais. Por fin, a partir das 10 da noite tivo lugar a "animada verbena".
  O domingo houbo diana a 1ª hora e o inevitable disparo de bombas. Ás 11 don Nemesio Morgade celebrou misa na Igrexa de Sta María con sermón a cargo de don Manuel Romero (da familia dos de Julián) que anos despois sería sacerdote en Rianxo. Logo tivo lugar a procesión da virxe, esta vez en sentido inverso (da parroquial á Capela de Lourdes). Ás cinco da tarde sorteouse un enorme año e logo houbo o tradicional concurso de baile galego con premio á mellor parella, sendo os xurados Manuel Franqueira e Manuel Castro del Río. Rematou a festa coa acostumada verbena. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario