A historia contemporánea do
concello de Ordes está estreitamente unida á estrada N-550. As
carrilanas que paraban no Mesón de Deus percorreron a vía durante o século XIX.
A principios do XX, baixo a denominación de "carretera de La Coruña", aparecía
inmortalizada en "La Casa
de la Troya" de Alejandro Pérez Lugín.
Pero sería dende mediados do século XX, coa
proliferación do tráfico, cando a vila de Ordes gañou a súa fama como principal apeadeiro na viaxe entre A Coruña e Santiago. Un percorrido de 62 quilómetros e dúas horas de duración que
convidaba a facer un alto na metade aproximada do traxecto. Establecementos
hostaleiros como o Nogallás,
o Túnel ou o Bar
Juanito fixéronse famosos en toda a provincia e aproveitaron
durante décadas este filón comercial despachando cafés, comidas, pasteis e os
populares queiques aos viaxeiros.
En setembro de 1976, este próspero negocio víase ameazado: Autopistas del Atlántico (AUDASA) daba comezo ás obras da autoestrada Santiago-A Coruña que finalmente, na tarde do 27 de
abril de 1979, entraba en funcionamento. A distancia entre as dúas cidades
cubríase agora en apenas 45 minutos pagando unha peaxe de 50 a 80 pesetas.
Pero, a pesar da existencia da a
AP-9, a
vila de Ordes seguiu a rexistrar un alto volume de tráfico e, cando os prezos da autoestrada subiron, ese
volume aumentou, incluído o de camións, cifrado no ano 2009 por fontes
municipais en máis de 6.000 diarios.
Durante as tres primeiras décadas,
a inicial oposición dos comerciantes e moitos veciños a calquera medida que
afectase ao tráfico foi cambiando paulatinamente debido á masificación deste. A
puntilla foi cando apareceron os "Pellejeros" (os camións que levaban
o lixo a Sogama) que se converteron nun grave problema de seguridade e
salubridade.
En
febreiro de 2009, durante a alcaldía de Manuel Regos, asinouse un
convenio
entre a Xunta de Galicia e o Concello de Ordes para construír a ronda leste, unha circunvalación que
costaría 2,1 millóns de euros e que tiña un dobre obxectivo: habilitar unha
nova avenida urbana e rematar con ese tráfico de 4 camións por minuto en Alfonso
Senra.
En marzo de 2010 colocouse
oficialmente a 1ª pedra e en agosto inaugurouse o primeiro tramo entre a N-550
e o Paraíso, de case un quilómetro, con
tres carrís de circulación, carril bici e senda peonil. O custo das obras foi
de 850.000 euros.
En outubro de 2010 comezaron as obras da 2ª
fase (os outros 3 km
ata o polígono industrial de Merelle -divididos en 3 tramos-) que custarían outros 1.400.000 euros.
Houbo
atrancos: as obras paralizáronse a mediados do ano 2011. Mentres o equipo de
goberno culpaba á Xunta, o PP de Ordes dicía que as grandes débedas do
concello, entre elas as que tiña coa empresa construtora por outros traballos,
eran as responsables da paralización.
Finalmente
resolveuse o problema e o 26 de abril de 2012
foi inaugurada solemnemente a Ronda Leste, evento que contou coa presenza de
Agustín Hernández, Conselleiro de Medio Ambiente, Territorio e Infraestruturas.
Como sempre, neste reino da chapuza, non faltaron os obreiros tapando baches no
polígono case ata o último momento.
No hay comentarios:
Publicar un comentario