miércoles, 1 de noviembre de 2017

Autoestrada do Atlántico

  Unha das obras públicas máis importantes da historia en Galicia é a Autoestrada do Atlántico, ou AP-9, que percorre 178 km desde O Ferrol ata Tui.
  40 anos despois pode parecer incrible, non que se opuxeran a ela os campesiños aos que lles expropiaron as terras (cousa lóxica e normal), senón a esquerda nacionalista que lle chamaba “navallada no peito de Galicia” e que sostiña que suporía a ruína dos labregos afectados, un desastre ecolóxico, e que separaría fisicamente á xente dun e doutro lado. Ata se apelaba á "dignidade da vaca galega" que sería pisoteada ao ter que cruzar os túneles debaixo da autoestrada.


  En 1973 comezaron as obras na provincia de Pontevedra coa famosa Ponte de Rande como elemento destacado.
  O tramo Coruña - Santiago, do que uns 22 km pasan pola nosa comarca, foi o 2º que se construíu. As obras que comezaron no ano 1976 e coincidiron no tempo coas da Central Térmica de Meirama encheron Ordes de obreiros e supuxeron unha fonte de riqueza e un ambiente e animación nunca vistos antes na vila.
  3 anos duraron as obras dese tramo (un total de 900.000 xornadas de traballo) e a inversión foi duns 11.000 millóns de pesetas. Comezouse pola ocupación dos terreos, desbroce e construción de accesos á obra.
  Pronto chegaron os primeiros retrasos por problemas na ocupación e polas adversas condicións climáticas entre o outono de 1976 ata a primavera de 1977. Pero logo avanzouse con rapidez: xa nese ano 77 iniciáronse os viadutos do Mero e Tambre e os dous pasos sobre a N-550 en Sigüeiro.
  O inverno de 1977 supuxo outro parón nas obras, pero na primavera de 1978 volveu subir o ritmo e empezáronse a poñer as primeiras capas de firme. No verán fixéronse os postos de peaxe e en outubro extendeuse a última capa de firme. Quedaban xa cousas menores como sinalización, barreiras, valados, etc.
  Por fin en abril (case coíncidindo coas primeiras eleccións municipais da democracia), concretamente o 27 de abril de 1979 abriuse ao tráfico o tramo, aínda que a inauguración oficial esperou ata o 16 de maio e contou coa presencia do ministro de Obras Públicas e Urbanismo, Jesús Sancho Rof, e a do presidente da Xunta, Antonio Rosón Pérez.
  As tarifas, aínda que menores que outras autoestradas nacionais, non eran baixas. Distinguían entre cilindradas, así os coches pagaban 50, 60 ou 80 pesetas pola viaxe enteira segundo a súa cantidade de centímetros cúbicos.

   O temor dos hostaleiros ordenses a perder clientela nos seus negocios era infundado. A pesar de que a autoestrada foi sendo cada vez máis utilizada, Ordes non se viu especialmente afectado.

  Como anécdota curiosa, xa en 1980, precisamente no tramo ordense, a autoestrada tivo o seu primeiro nacemento. Faustino Taboada Pérez viaxaba no coche coa súa muller Teresa Mougás Martínez de camiño ao Hospital Militar de Coruña, cando esta sentiu as dores do parto. Faustino parou un coche e a solidaria condutora deste actuou de improvisada comadrona. Pouco despois a parella e o seu fillo chegaron ao hospital de Coruña sen maior problema.

No hay comentarios:

Publicar un comentario