Sobre o 1900
empezaron a funcionar os primeiros autobuses de vapor en Galicia facéndolle a
competencia ás dilixencias. Había tres liñas: A Coruña - Santiago, O Ferrol -
Betanzos e Ourense - Verín.
Todas as empresas fracasaron en pouco tempo.
Non obstante apareceu un home que cambiou a
situación. Foi o innovador Antonio Sanjurjo Badía (Sada 1837 - Vigo 1922). En 1903 adquiriu nunha subasta os autobuses da empresa compostelá e
despois os de Verín e Ferrol. Logo levounos aos talleres da súa fábrica de fundición
"La
Industriosa" en Vigo e alí someteunos a un proceso de
transformación para melloralos e adaptalos.
Tamén formou mecánicos e condutores galegos (non
había ata o momento) e montou dous talleres en Santiago e Coruña para resolver
as avarías máis sinxelas.
Todos os autobuses concentráronse nunha soa
liña, Santiago - Coruña, co que sempre había vehículos dispoñibles en caso de
problemas.
O 20
de xuño de 1906 inaugurouse o servizo que foi un completo éxito e que
acabaría coa obsoleta Ferro-carrilana.
A compañía, dirixida polo seu fillo, Manuel Sanjurjo Otero, contaba en
principio con 10 autobuses a vapor chamados "Coruña-Santiago",
"Vigo-Pontevedra", "Mondoñedo-Lugo", "Orense-Verín", "Carral", "Órdenes", "Villa
de Sada", "Tuy", "Ferrol" e "Galicia".
Pero Sanjurjo non se conformou con iso.
Seguiu investigando, viaxando ao estranxeiro e traendo novos autobuses en 1910, agora
xa a bencina: "Augusto G Besada",
"Patria", "España" e "Montero Ríos". Todos eles con
10 asentos máis 6 en berlina chegaban a facer a viaxe entre Coruña e Santiago
en tres horas e cos seus 60 cabalos de forza posuían unha fiabilidade nunca
vista ata entón.
O garaxe de Santiago estaba na Praza das
Penas (Plazuela de la Peñas) e no
taller anexo traballaban uns 20 operarios. O de Coruña estaba na rúa Francisco
Mariño e taballaban uns 15 operarios.
Para mellorar a calidade do servizo tamén había unha toma de auga en
Ponte Lago e un restaurante en Ordes pertencente á compañía.
Así foi como os autobuses empezaron a dominar
a paisaxe ordense.
No hay comentarios:
Publicar un comentario